wtorek, 21 maja 2013

Forum Jakości SI - dzień pierwszy

Dzisiaj uczestniczyłam w pierwszym dniu konferencji organizowanej przez Computerworld - Jakość 2013. Podzielę się przemyśleniami, ale najpierw pochwalę świetne miejsce, organizację i jedzenie :)

Wymagania a jakość

Wysłuchując prelekcji plenarnych odniosłam wrażenie, że wszystkie poruszały kwestię ważności wymagań w kontekście mówienia o jakości systemów informatycznych. Temat ten jest mi szczególnie bliski, bo moje przemyślenia są dokładnie takie same. Jakość identyfikacji wymagań i zarządzania wymaganiami ma decydujący wpływ na jakość produktu końcowego. W szczególności zła jakość wymagań ma zgubne skutki dla projektu.

Scrum na topie

Kolejny temat jest też bliski memu sercu i dotyczy metodyk adaptacyjnych. W tej chwili na topie jest Scrum, czego doświadczałam także we własnej pracy. Ciekawe było spojrzenie z różnych punktów widzenia, z różnych wdrożeń, czy też prób wdrożenia tej metodyki. Szczególnie przypadły mi do gustu dwie prezentacje. Jedna Piotra Nabielca, który ma duże doświadczenie i wiedzę. I druga, z wdrożenia Agile w ING Banku. Zawsze z przyjemnością słucham o rzeczywistych wdrożeniach, a nie tylko o teorii. Zobaczyłam, że jest możliwe wdrożenie Scruma w instytucji finansowej, całkiem dużej.

Dyskusja o jakości

Przysłuchiwałam się też z zainteresowaniem dyskusji panelowej dotyczącej jakości. Ciekawe było spojrzenie z różnych perspektyw, różnych branż, z podkreśleniem rozumienia jakości zależnego od kontekstu. Temat szeroki jak rzeka, aż skończył się czas.

Jutro drugi dzień konferencji, gdzie mam także przyjemność współprowadzenia warsztatów dotyczących kosztów jakości i jakości, także w kontekście miękkich aspektów. Odbioru jakości przez ludzi i różnych ciekawych eksperymentach psychologicznych.

Ale o tym napiszę jutro, jak będę w pociągu do domu :)
Na zdjęciu z komórki wczorajsza burza gradowa nad Warszawą.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania