wtorek, 19 sierpnia 2014

Uwolnij energię i działaj

Kiedy chcesz coś robić, wprowadzić zmianę w życiu, a jednocześnie coś Cię blokuje z tym działaniem, zastanów się, co to może być.

Niedomknięty Gestalt, czyli figura

Jest jakiś temat, problem, coś niedomkniętego (tzw. Gestalt – figura), co zaprząta Twoje myśli, siedzi gdzieś głęboko i blokuje działanie. Dopóki nie rozwiążesz tego problemu, nie „przepracujesz go”, będziesz stać w miejscu.

Inspiracja

W kolejny kroku warto zadbać natychmiast o sytuacje, spotkania z osobami, które nas inspirują do działania. Po prostu poszukać jakichś bodźców, zmian.

A co Ciebie inspiruje? Gdzie i jak szukasz inspiracji? Masz jakieś sprawdzone metody? A może dopiero chcesz je sobie uświadomić i zacząć świadomie stosować? 

Motywacja

A motywacja? Czy wiesz, jakie emocje motywują Cię do działania? Ja już to odkryłam jakiś czas temu. I teraz, jak poczułam tę emocję, obudziła się we mnie chęć do działania, motywacja.

7 kroków

Dzielę się tym z Tobą, bo może też czasami jesteś w sytuacji, kiedy nie wiesz, dlaczego, ale nie możesz zacząć działać. Czujesz się tak, jakby uszło z Ciebie całe powietrze. 

Wtedy warto iść krok po kroku, tak, jak ja tego doświadczyłam (to moje odkrycie, pewnie są też inne metody):

1.      Uświadom sobie, co jest naprawdę Twoim problemem (niedomkniętym Gestaltem - figurą)
2.      Przepracuj tę figurę i domknij ją (często potrzebna jest pomoc)
3.      Poczuj uwolnioną energię
4.      Poszukaj inspiracji do działania
5.      Poszukaj emocji, które Cię motywują
6.      Doprecyzuj cel - zmianę
7.      Działaj!

Konkluzja

Są takie sytuacje, kiedy trzeba zacząć od początku, czyli uświadomienia sobie, co blokuje naszą energię do działania. I okazuje się to być fascynującą podróżą w głąb siebie.

Mnie ta podróż zafascynowała do tego stopnia, że teraz pomagam innym w poznawaniu siebie, swoich emocji, przekonań, a następnie we wprowadzaniu zmian, czyli osiąganiu dobrze określonych celów.

Artykuł jest dostępny też  w bazie DobryCoach.pl.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania