sobota, 8 sierpnia 2015

Gatunek synantropijny

Kręgowce

Za Wikipedią:
  1. Cechują się obecnością tkanki kostnej, 
  2. mają dwuboczną symetrię ciała z dobrze wyodrębnioną głową
  3. Szkielet wewnętrzny stanowi podporę dla tkanek i narządów w trakcie rozwoju, umożliwiając osiąganie dużych rozmiarów. 
  4. Charakterystyczną cechą kręgowców jest posiadanie czaszki, kręgosłupa i dwóch par kończyn.
  5. Układ mięśniowy składa się z dwóch mas mięśni położonych równolegle po bokach kręgosłupa. 
  6. Ruch odbywa się dzięki skurczom mięśni, przyczepionych do kości lub chrząstek.
Kręgowce zamieszkują najróżniejsze środowiska, występują na wszystkich kontynentach i oceanach. Liczne gatunki żyją w środowiskach synantropijnych, na których zwierzęta mają bezpośredni kontakt z działalnością człowieka (pola, sady, miasta).

Gatunek synantropijny (gr. syn – razem, anthropos – człowiek) – gatunek zwierzęcia lub rośliny, który przystosował się do życia w środowisku silnie przekształconym przez człowieka.

Oprogramowanie synantropijne

Chciałabym, żeby współczesne oprogramowanie przypominało synantropijny gatunek kręgowców, czyli:
  1. Było przystosowane do życia w środowisku ukształtowanym przez człowieka;
  2. Miało tkankę kostną, czyli fundamentalne, dobrze zaprojektowane funkcjonalności;
  3. Dobrze wyodrębnioną głowę, czyli moduł zarządzania nim;
  4. Szkielet wewnętrzny, czyli trwale elementy, funkcjonalności, architekturę, umożliwiające dalszy rozwój;
  5. Posiadało czaszkę (interface bazowy), kręgosłup (funkcjonalności fundamentalne, bazowe) i kończyny (umożliwiające działanie i przechwytywanie informacji)
  6. Miało układ wielu dodatków, funkcji, interfejsów, źródeł danych, które ciągle się zmieniają, jak mięśnie
  7. Cały system działa dzięki tym zmianom.

Morał z tej bajki

Jeżeli mamy słaby szkielet,
nie możemy budować za dużej masy mięśni,
bo z czasem ten szkielet nie utrzyma ich ...
ale to dzięki tym zmianom, dodatkom, system żyje ...

i dostosowuje się do środowiska, które kształtuje człowiek.

Chcę żyć w świecie, w którym oprogramowanie dostosowywało się do człowieka, a nie na odwrót. Dzięki temu życie będzie łatwiejsze, przyjemniejsze i bardziej wygodne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania