niedziela, 17 lutego 2019

Moja opowieść sprzed 4 lat

Dobrze jest spojrzeć w przeszłość ... wpis z 26 stycznia 2015 roku
https://niezaleznykonsultant.blogspot.com/2015/01/moja-opowiesc.html

Dwa lata pisania

...dwa lata poznawania, dwa lata dojrzewania do nowego życia.

Wszyscy przechodzimy co jakiś czas kolejne etapy wzrostu, dojrzewania, zmiany. Często obserwujemy je w postaci różnych kryzysów. Wtedy podejmujemy też różne ważne decyzje.

Ja podjęłam decyzję o zmianie swojego życia, także życia zawodowego. Zrealizowałam się jako matka, dzieci wyfrunęły z gniazda i teraz czas na swoje życie, nowe życie. Zaczęłam od coachingu kariery i od pisania bloga. Pisanie porządkuje nasze myśli, w ten sposób kreujemy też świat, także siebie. Poznajemy siebie i zaczynamy bardziej świadomie żyć.

To uświadomienie skierowało mnie na nową ścieżkę rozwoju zawodowego, czyli pomocy psychologicznej. Już drugi rok poznaję Gestalt, przede mną jeszcze dwa i pół roku szkoły i widzę, że to była dobra decyzja. Pomagam osobom potrzebującym. Tak, jak w zdaniu ze snu:

Małe rzeczy czynią nas wielkimi

Filozofia pomaga zrozumieć życie

Charles Taylor pisze: „To, kim jestem, moja tożsamość, jest z istoty definiowana przez sposób, w jaki rzeczy mają dla mnie znaczenie. I jak to wielokrotnie już wskazywano, ważność rzeczy dla mnie i problem mojej tożsamości jest rozstrzygany tylko w języku interpretacji, którą zaakceptowałem jako trafną artykulację tych treści. [...]
Nadawanie sensu memu aktualnemu działaniu wymaga narracyjnego rozumienia mojego życia, świadomości tego, kim się stałem, która może być uzyskana tylko w narracji”.

Moja tożsamość

Moje formy wyrażania siebie to między innymi poezja i fotografia. 
Moją opowieścią o sobie jest też ten blog. Dziękuję ze "słuchanie" mojej opowieści :)

"Na drogę"

Boję się bać
Przytul mnie
I powiedz
"Nie bój się"
To życie 
Idź i żyj
Odważnie
Idź i kochaj
Uważnie
Jestem z Tobą
Myślami
Zawsze będę

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania