piątek, 23 maja 2014

Niedziela 25 maja 2014

Nadchodząca niedziela jest dla mnie ważnym dniem.

Pierwszy raz będę "świętowała" Dzień Matki jako matka dorosłych, mieszkających samodzielnie dzieci. Ktoś podzielił się ze mną swoim pomysłem (dziękuję Jadziu!), że można zaprosić dzieci na obiad z okazji tego święta. Więc zrobię obiad i upiekę ciasto i spędzę ten czas z dorosłymi dziećmi.

Dzisiaj przyszła mi do głowy refleksja, że dobra matka to także taka, która aktywizuje wszystkie obszary dorosłego życia swoich dzieci. A najbliższa niedziela to też wybory do Parlamentu Europejskiego. Nie wiem, jaką opcję wybiorą moje dzieci, ale porozmawiam z nimi o tym. I o ile nie jestem zwolenniczką UE w obecnej postaci (karykaturalnej i zbiurokratyzowanej), to zrobię wszystko, co mogę, żeby naprawiać ten świat i zagłosuję.

Zagłosuję na listę nr 10 Demokracja Bezpośrednia. Uważam, że to jedyny system, który może zagwarantować realny udział społeczeństwa, każdego z obywateli, w rządzeniu państwem i stowarzyszeniem państw, jakim jest UE (nie chcę, aby to stowarzyszenie było ważniejsze od mojego państwa).

Głosuję na listę nr 10, pomimo tego, a może nawet dlatego, że są na niej głównie studenci, rówieśnicy moich dzieci. I to oni są szansą na stworzenie demokratycznego systemu bez korupcji. A na pierwszej pozycji jest kobieta, prawniczka. Bez znajomości prawa trudno cokolwiek zdziałać w tak złożonej organizacji, jaką jest UE.

Przydatne linki:
  •  Listy wyborcze - http://pe2014.pkw.gov.pl/pl/komisje/view/10
  • Demokracja Bezpośrednia (stowarzyszenie) - http://www.demokracjabezposrednia.pl - można tu sobie pobrać przewodnik i poczytać o demokracji bezpośredniej
  • Spot wyborczy DB (zupełnie nowa formuła) - http://db.org.pl/#spot - polecam!
Konkluzja

Wpadła do mnie Córka i dla niej, sportowca, najważniejszy jest temat referendum lokalnego, dotyczącego kandydowania miasta Krakowa do organizacji Igrzysk Olimpijskich w 2022 roku. Przyjrzę się pytaniom referendum i podejmę świadomą decyzję w kwestiach:
  • organizacji Zimowych Igrzysk Olimpijskich 2022
  • budowy metra w Krakowie
  • systemu monitoringu wizyjnego
  • ścieżek rowerowych
Chyba dobrze wychowałam Córkę,  skoro najważniejsze są dla niej kwestie lokalne, czyli "małej ojczyzny".

Poniżej niewyraźny obraz z pędzącego "szybkiego tramwaju".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania