wtorek, 24 marca 2015

Technologia nie dla ludzi

Postanowiłam dzisiaj wyłączyć usługi poczty głosowej w obu telefonach, które mam w dwóch różnych sieciach. I straciłam na to ponad pół godziny.

Dlaczego rezygnuję?

Znajoma nagrywa się na pocztę, bo ta włącza się od razu, jak ja rozmawiam. Chciałam ułatwić sobie życie i jej, bo i tak nie odsłuchuję, tylko oddzwaniam.

Poza tym nie mam wpływu na to, jak jest skonfigurowana poczta głosowa, a chciałabym mieć wpływ.

Online czy offline?

Nie będę reklamować moich sieci, ale w jednej poszło w miarę szybko, znalazłam w sieci informację i szybko udało mi się wyłączyć usługę.

Jednakże w drugiej sieci nie było tak prosto, to była droga przez mękę. Nie udało mi się wysłać ani MMS-em ani SMS-em kodów odwołania, więc zdeterminowana - bo zaplanowałam to zrobić dzisiaj, do skutku - założyłam konto online.

I jakież było moje zdziwienie, kiedy tam nie znalazłam opcji wyłączania poczty głosowej. Po prostu nie było jej, a była opisywana. Odesłali mnie znowu do kodów lub zadzwonienia na infolinię.

Infolinia

A infolinia to już wyższa szkoła, bo skąd niby mam wiedzieć, czy to usługa podstawowa, czy dodatkowa? Na chybił wybrałam podstawową. Bo labiryncie kolejnych podchwytliwych pytań udało mi się chyba wstukać ze cztery cyfry i po odsłuchaniu wielu bzdurnych komunikatów na koniec usłyszałam, że do 24 godzin usługa będzie wyłączona. W drugiej sieci było od razu.

Marzy mi się prostota

Obserwuję, jak technologia zawłaszcza coraz większe obszary życia i stanowczo mówię temu NIE!!! Nie będę rozmawiała z bezsensownymi automatami, nie będę szukała informacji w gigantycznie rozbudowanych serwisach.

Jako użytkownik telefonów i ich serwisów sieciowych oczekuję PROSTOTY, PRZYJAZNOŚCI, ŁATWOŚCI OBSŁUGI I INTUICYJNOŚCI DOSTĘPU. Ponad rok temu przytaczałam artykuł ponad 3-letni o UX, ale to chyba inna planeta, bo to, co dzisiaj zobaczyłam, przeraziło mnie.

Apel

Nie godzę się na zniekształcanie przestrzeni do życia przez rozdętą do niebotycznych granic technologię. Ktoś zapomniał, że to wszystko ma być proste i dla ludzi. A życie ludzkie toczy się poza technologią, ona ma tylko ułatwiać życie człowiekowi. A póki co, utrudnia je i zawłaszcza i to jest już groźne. To ma zdecydowanie negatywny wpływ na ludzką psychikę.

Czy będziemy tak patrzeć na to obojętnie? Ile czasu zostaje nam na normalne życie?

2 komentarze:

  1. Pani Ewo, tak w temacie: http://dilbert.com/strip/2015-03-24

    OdpowiedzUsuń
  2. @pluba Dziękuję za komentarz! więc nie jestem odosobniona w myśleniu, lepiej mi z tym :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania