sobota, 15 października 2016

Aby żyć

"Aby żyć, człowiek musi doświadczać miłości" (Albert Camus, Dżuma).

Przeraża mnie świat, w których matki znęcają się nad swoimi małymi dziećmi. Od urodzenia wychowują je w duchu nienawiści, sączą w nie tę nienawiść, zamiast otaczać je miłością.

Postanowiłam to napisać, bo obserwowałam z balkonu dwie młode matki z czwórką dzieci, Płacz był tak przeraźliwy, że nie mogłam być obojętna. Matka, ta, która ma kochać dziecko, zostawiła je na czworaka na chodniku i odeszła z resztą osób na jakieś 20 metrów. Dziecko wrzeszczało wniebogłosy. Małe rodzeństwo podchodziło i chciało uspokajać je, ale matka wrzeszczała "zostaw ją!"

Jeżeli patologiczne matki wychowują swoje dzieci, to później jacy wyrosną z nich dorośli? Te dwie matki (ok. 25-30 lat) wychowują czwórkę dzieci, dzieci skażonych nienawiścią, dzieci pozbawionych miłości w pierwszych latach życia. Dzieci, które nie będą umiały pokochać, bo nie będą wiedziały, co to miłość.

To nie są odosobnione przypadki takich matek. Przeraża mnie ten świat, świat bez miłości.

Polecam wystawę w Kamienicy Szołajskich w Krakowie "Kobieta w polu widzenia", a na niej rzeźby Dunikowskiego "Macierzyństwo". 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania