wtorek, 16 lipca 2013

(cz. 4) Zarządzanie sobą w czasie

Kolejny wakacyjny wtorek i pora na napisanie o zarządzaniu sobą w czasie. Właśnie sobie uświadomiłam, że powtarza mi się kolejny raz problem z cyklicznymi, cotygodniowymi zajęciami. A mianowicie mam problem z czwartym tygodniem.

Obserwuję siebie

Ostatnio wprowadzam taki nawyk. Jeżeli coś mi nie idzie, to zapisuję to sobie i analizuję swoje myśli. Tak naprawdę posiłkuję się jedną z technik poznanych w RTZ. Zapiszę sobie dzisiejsze spostrzeżenie i zastanowię się, dlaczego tak się zachowuję. Moje działanie poprzedzają jakieś emocje, a te wyzwala jakieś automatyczne myślenie, nawet podejrzewam jakie. A jaka sytuacja wyzwala te myśli?

Analizuję i wprowadzam zmiany

Jak przeprowadzę analizę, co jest przyczyną takich moich nawyków (nieuświadomionych), będę mogła wprowadzić jakąś korektę, wprowadzę zdrowe przekonania. Tylko potrzebna mi jest do tego motywacja. A motywują nas do zmiany złość, lęk, nadzieja. Chyba mnie zmotywuje złość na siebie samą. A Ciebie co motywuje do zmiany?

Realizacja tygodniowej listy zadań

Czy masz już listę zadań na ten tydzień? Ja mam, nawet na dwa tygodnie. Tylko to jeszcze nie znaczy, że wtedy realizuje się wszystkie te zadania. Jest to jednak duże ułatwienie. 

Popełniłam błąd, bo nie zapisałam wszystkich zadań, jakie miałam do wykonania od weekendu. Zapisałam tylko te nowe, unikalne. A mam też zadania cykliczne i stałe, które zabierają czas. W efekcie ciekawa książka i inne ciekawsze zajęcia wciągnęły mnie tak bardzo, że tych nudnych, obowiązkowych, z listy, nie wykonałam. A u Ciebie?

Konkluzja

Warto robić kompletne listy zadań na dany dzień i tydzień, żeby realnie szacować potrzebny czas i możliwości realizacji. Warto też spisywać i na bieżąco analizować problemy, jakie mam z realizacją listy zadań.

W przyszłości mam szansę wprowadzić zdrowe nawyki, które umożliwią mi coraz lepszą realizację zaplanowanej listy zadań. A warunkiem koniecznym jest MOTYWACJA DO ZMIANY niezdrowych nawyków.

Poprzednie artykuły z cyklu:

25 czerwca 2013 Zarządzanie sobą w czasie
2 lipca 2013 (cz. 2) Zarządzanie sobą w czasie
9 lipca 2013 (cz. 3) Zarządzanie sobą w czasie




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania