wtorek, 30 lipca 2013

(cz. 6) Zarządzanie sobą w czasie

Agile, czyli adaptacyjność, elastyczność w działaniu. To słowo przyświeca mi od zawsze w działaniu. Jak rozumiem je w kontekście zarządzania sobą w czasie i zarządzania swoim czasem?

Weryfikacja metody działania

Po jakimś czasie, najlepiej po miesiącu, dobrze jest zrobić weryfikację naszego sposobu działania, planowania zadań i czasu. Też to zrobiłam i wprowadziłam pewne zmiany, żeby bardziej przybliżyć się do modelu docelowego:
  • skróciłam tygodniowe listy zadań o połowę
  • zostawiłam sobie luz na zadania niezaplanowane
  • wprowadziłam na listę zadania stałe, cykliczne
  • utworzyłam listy zadań na kolejne tygodnie miesiąca
Comiesięczne zmiany

Zachęcam to weryfikacji swoich metod działania, w celu osiągania lepszych wyników, czyli w efekcie lepszego samopoczucia. Czytałam gdzieś, że nowy nawyk wymaga miesięcznego okresu wdrażania i utrwalania. Czyli odwracając, nie dopuszczam, aby mój sposób działania stał się moim nawykiem. Staram się przynajmniej raz w miesiącu wprowadzać pewne drobne ulepszenia. Metoda małych kroczków, nigdy rewolucja.

Morał z tej bajki

Lepsze jest wrogiem dobrego, co nie znaczy, że nie mamy czynić naszego życia coraz lepszym. Polecam metodę małych kroków, czyli kaizen.


Poprzednie artykuły z cyklu:

25 czerwca 2013 Zarządzanie sobą w czasie
 2 lipca 2013 (cz. 2) Zarządzanie sobą w czasie
 9 lipca 2013 (cz. 3) Zarządzanie sobą w czasie 
16 lipca 2013 (cz. 4) Zarządzanie sobą w czasie
23 lipca 2013 (cz. 5) Zarządzanie sobą w czasie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania