wtorek, 11 czerwca 2013

Wymagania jako fundament udanego projektu, czyli dokąd zmierzamy

Po co uruchamia się projekt? Żeby zrealizować cele biznesowe. Jak przekłada się cele biznesowe na działania projektowe? Poprzez zdefiniowanie wymagań, które umożliwiają dwukierunkową translację cele biznesowe - zadania. To tak w dużym skrócie.

O czym już pisałam

Z perspektywy 20 lat kierowania różnymi projektami mam wiele przemyśleń odnośnie wymagań,  niektórymi dzieliłam się już na tym blogu.

Dla mnie wymagania są fundamentem decydującym o powodzeniu projektu. Bez dobrych wymagań nie może być dobrego projektu.

Dokąd zmierzamy?

Należy dużo o tym mówić, pisać i przede wszystkim szerzyć wiedzę zrozumiałą dla wszystkich uczestników procesu identyfikacji i realizacji wymagań. To tak w dużym skrócie.
Dlatego zaangażowałam się w inicjatywę zorganizowania konferencji Dobre Wymagania 2013. Wiem, że temat budzi zainteresowanie wielu osób i organizacji. Przekonałam się o tym podczas warsztatów Forum Jakości SI, gdzie zainicjowana została dyskusja, która jest kontynuowana na portalu forum dyskusyjnego Jakość uwzględniająca ryzyko.  Ryzyko, to także ryzyko "złych wymagań", więc warto tym ryzykiem zarządzać.

Konkluzja

Zapraszam wszystkich na portal ryzyko.wymagania.org.pl oraz do dyskusji na grupie LinkedIn o tej samej nazwie. A początkiem października zapraszam na konferencję Dobre Wymagania 2013.
Inżynieria wymagań nie jest domeną wyłącznie IT, jest ważna dla całego biznesu, który powinien mieć wspólny język z IT, a dzięki temu lepsze wzajemne zrozumienie - oczekiwań i realizacji.

PS. 9 stycznia 2014: Konferencja odbędzie się ostatecznie 18-19 marca 2014 r.

Zdjęcie poniżej przedstawia Most Dębnicki w Krakowie, widok od strony Wawelu. Odbicia w wodach Wisły symbolizują "odbicia" wymagań biznesowych  w systemach informatycznych.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania